Odvažnost i hrabrost u obrazovanju

DSC_0571

Što znači biti odvažan u svijetu obrazovanja pokazalo je 300 sudionika Microsoftove konferencije E2 Global Educator Exchange, dijeleći svoje primjere dobre prakse u kojima su pokazali kreativnost, inovativnost, ustrajnost, znatiželju i iznad svega svoju odlučnost da se ne pomire sa status quo nego naprave sve što mogu i znaju kako bi učenicima olakšali učenje i približili tehnologiju.

Učitelji su imali priliku vidjeti i slušati Microsoftove vodeće stručnjake Anthonyja Salcita, Eve Psalti, Satya Nadella, ali i izvrsne učitelje – Angelu Maiers i Ziauddina Yousafzai (oca Malale Yousafzai, najmlađe dobitnice Nobelove nagrade za mir).

Prema Anthonyju Salcitu hrabrost je (BRAVERY):

  • B – biti spreman tražiti pomoć kako bi nastavili učiti, isprobali nove stvari i vodili promjene.
  • R – koristiti podatke za donošenje informiranih odluka
  • A – uvijek tražiti više od svojih učenika, ne dozvoliti im da se uljuljkaju, potaknuti ih da streme boljem.
  • V – vizualizirati budući uspjeh, imati sliku što želite postići i koji je najbolji put da tamo stignete.
  • E – uživati u tom putovanju. Ako je vama zabavno, učenici će biti potaknuti vašom strašću.
  • R – napraviti stvarnu promjenu u svojoj učionici i šire.
  • Y – izvrsni ste i imate obavezu to pokazati i proširiti, voditi druge učitelje svojim primjerom. Učitelji su heroji i dijeljenje primjera dobre prakse pomaže nam rasti.

Posebno emocionalan govor imao je Ziauddin Yousafzai, koji je također učitelj. Istaknuo je važnost učitelja pri stvaranju pozitivnog utjecaja na život učenika, važnost obrazovanja u transformiranju pojedinaca i omogućavanju promjena u društvu te činjenicu da nas tehnologija sve povezuje.

Imali smo priliku čuti i Angelu Maiers, učiteljicu, govornicu, spisateljicu poznatu po kampanji Choose2Matter kojom potiče svakoga da pokaže genija kojeg nosi u sebi i poseban doprinos koji može dati svijetu. Posebno iznenađenje bilo je na kraju konferencije: razgovor s Microsoftovim CEO Satya Nadellom koji je sa sudionicima razgovarao o novim trendovima i pažnji koju Microsoft posvećuje obrazovanju i učiteljima.

Posjet izložbi Kent Technology Expo pokazao je veliku razliku između Hrvatske i SAD-a. Na izložbi su učenici iz 40-ak osnovnih i srednjih škola okruga Kent predstavili kako koriste tehnologije, pokazali što su naučili te uključivali sudionike u svoja predstavljanja. Učenici su vrlo kompetentno, s puno znanja i samopouzdanja govorili o svojim projektima o različitim temama od ekologije, programiranja, izrade predmeta, robotike, izrade obrazovnih sadržaja itd. Nadam se da ćemo jednom imati priliku i u Hrvatskoj vidjeti takvo zanimanje za rad učenika i škola.

Za aktivno sudjelovanje učitelja pripremljene su radionice ( OneNote, Minecraft, OfficeMix, Sway, Office 365, Skype) u kojima su učitelji iz raznih zemalja pričali o konkretnim mogućnostima korištenja tih programa u obrazovanju i iskustvima iz svojih škola. Tech TeachMeet organiziran je kako bi svi sudionici imali priliku predstaviti svoje projekte za koje su nagrađeni pozivom na ovu konferenciju.

Hrvatska se na Microsoftovoj Globalnoj Educator Exchange E2 konferenciji u Redmondu predstavila projektom “Sigurnost djece na internetu”. OŠ Veliki Bukovec kao nositelj projekta te partneri iz OŠ ‘Mato Lovrak’ iz Nove Gradiške, OŠ Popovača, OŠ Gripe iz Splita i OŠ ‘Mladost’ iz Osijeka proveli su 16-mjesečni EU projekt izrade školskog kurikuluma “Sigurnost djece na internetu”. Cilj kurikuluma je unaprijediti digitalne kompetencije djece i poticati ih da preuzmu odgovornost za vlastitu sigurnost s naglaskom na osnaživanju i isticanju odgovornog ponašanja i digitalnog građanstva te općenito povećati znanje i razumijevanje problema u području sigurnosti djece na internetu.
Više od 800 različitih digitalnih obrazovnih sadržaja izradili su učitelji iz pet osnovnih škola u Hrvatskoj za školski kurikulum o sigurnom korištenju interneta u projektu ‘Sigurnost djece na internetu’. Udžbenici i e-udžbenici u virtualnoj učionici, priručnici za učitelje i roditelje te raznovrsna multimedija kao što su kvizovi, animirane priče, računalne igre i videozapisi besplatno su dostupni osnovnim školama na mrežnoj stranici projekta petzanet.HR i YouTube kanalu.

Pred sudionike postavljen je izazov “Educator Challenge” – osmisliti projekt (plan za nastavu) na temu hrabrosti, odvažnosti i vođenja. Iskustvo rada u međunarodnom timu učitelja pokazalo je kako se međusobno nadopunjavamo, kako lako možemo raditi zajedno i u samo par sati osmisliti projekt koji ćemo provesti s učenicima tijekom sljedećih mjesec dana. U mojem timu bili su Warren Sparrow iz Južne Afrike, Kelli Holden iz Kanade, Wei Wang iz Kine i Andy Ng iz Singapura, a osmislili smo projekt “Personalizirana hrabrost” kojim želimo pomoći učenicima da se suoče sa svojim strahovima i nadiđu ih. Učenici će s partnerima iz 5 zemalja podijeliti svoje priče i pokazati hrabrost te pružiti podršku. Za taj projekt nagrađeni smo priznanjem za izgradnju učiteljskih kompetencija na Educator Challenge u sklopu konferencije.

Bilo je izvrsno osjetiti pažnju koju Microsoft posvećuje učiteljima i vidjeti koliko ih zanima naše mišljenje o raznim primjenama tehnologije u obrazovanju. Energija, pozitivna atmosfera i druženje s učiteljima sličnih ideja i načina rada važan je dio ovakvih konferencija te “suvenir” koji smo ponijeli kućama.

DSC_0479I da se pohvalim još jednom sitnicom – uspješno položenim ispitom i stjecanjem Microsoft Educator Certifikata kojim se pokazuju kompetencije, vještine i stavovi u korištenju tehnologije u obrazovanju.

 

Prošli tjedan sam se pomalo osjećala kao medijska zvijezda jer je moj rad primijećen i na globalnoj razini, objavljivanjem članaka u Daily Edventures i blogu Microsoft Europe.

Pogledajte i članke o konferenciji kolega iz UK, Kanade i Irske:

Izvor slika i videozapisa: Microsoft in Education Blog

Više o Seattleu i rododendronima nekom drugom prilikom.

O autoru Lidija Kralj

Urednica digitalnog časopisa "Pogled kroz prozor" i portala ucitelji.hr. Voditeljica EU projekta petzanet.HR i nacionalne kampanje "Sigurniji internet za djecu i mlade". Članica Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje. Više od dvadeset godina predajem matematiku i informatiku u OŠ Veliki Bukovec. Autorica sam niza udžbenika i zbirki za informatiku i matematiku za osnovne i srednje škole. Pišem znanstvene i stručne članke za časopise "Edupoint", "Enter", "Matematika i škola", "Drvo znanja" i Školske novine. Autorica sam nekoliko edukativnih, multimedijalnih programa za učenje matematike te online tečaja "Logo - online učenje programiranja". Završila sam E-learning akademiju, smjer Management. Polazim doktorski studij - Informatika u odgoju i obrazovanju na UFZG. Radove o e-learningu prezentirala sam na nekoliko domaćih i međunarodnih konferencija i skupova. Učenike gnjavim običnom matematikom, a uveseljavam računalnom.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized i označen sa , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Odvažnost i hrabrost u obrazovanju

  1. Željka Milić Pešec napisao:

    Čestitam na izvrsnosti i drago mi je da Vas osobno poznajem.
    Željka Milić Pešec, OŠAlojzija Stepinca , Zagreb

Komentiraj