Još uvijek znam programirati

Nisam nikad bila profesionalna programerka (programerkinja??), niti vjerojatno nikad neću biti (no, nikad ne reci nikad), ali programiranje me oduvijek zanimalo i to je bio jedan od razloga zašto sam upisala (i završila) studij matematike i informatike.

Nakon fakulteta svidjelo mi se poučavati učenike, i još uvijek uživam u prenošenju znanja djeci. Mislim da zbog toga ne bih nikad mogla zamijeniti učionicu za rad s računalom. No, zato u velikim količinama koristim računalo u svom radu s djecom. Godinama sam pripremala djecu za natjecanja u programiranju, prije 14 godina moj učenik je bio i državni prvak u programiranju, ali s godinama sve više sam se bavila projektima, a sve manje programiranjem. Nedavno sam shvatila da vjerojatno već godinu dana nisam napisala niti jedan programčić.

Za moj povratak programiranju dijelom su zaslužne promjene u engleskom kurikulumu nastave informatike ( computer science) u koji su uveli programiranje u puno većoj mjeri nego što je bilo do sad. Eto u tome je hrvatski kurikulum informatike ipak ostao bolji. Ja obično kažem da deset godina kasnimo za britanskim jer su oni napravili puni krug od izbacivanja programiranja do njegovog vraćanja u kurikulum, a mi ga još nismo ni izbacili. Mislim da sad sigurno ni nećemo 🙂

Dobra posljedica britanskog povratka poučavanju programiranju je niz modernih programa i aplikacija osmišljenih baš za tu svrhu. Niz primjera i prijedloga za poučavanje možete vidjeti na stranicama Computer Science Education Week. S učenicima sam isprobala Tynker i zaključili smo da je primjeren čak i prvašićima.

Ovaj vikend odlučila sam posvetiti učenju programiranja u Microsoftovom okruženju Touch Develop, koje omogućava programiranje za razne mobilne uređaje pa je time super za rad na našim novim Acer Iconiama s Windows 8.1. To moje isprobavanje je ujedno izazov domaćim programerima da konačno počnu raditi na aplikacijama za obrazovanje 🙂

I eto nakon jednog dana ja sam napravila prvu igru koja se može koristiti u matematici. Bilo mi je zabavno i izazovno, a i slatko sam se nasmijala kad sam kćerki dala da isproba prvu verziju (koja je samo pokazivala krugove koji su nestajali nakon što ih se dodirne). Ona me čudno pogledala s komentarom i  to je to? A ja sam bila strašno vesela što sam “to” uspjela napraviti sama 🙂

igra1

U svakom slučaju igra traži još dosta peglanja da bi bila ozbiljna, ali ispunila je svoj cilj – ja sam se prisjetila programiranja i veselja koje mi donosi te pokazala da ako učiteljica može za 1 dan napraviti ovakvu igru onda pravi programeri mogu s Touch Developom napraviti čudesa. Isprobajte moju igru i napravite još bolju.

Nadam se da ćemo u skorije vrijeme imati priliku isprobavati razne domaće aplikacije za obrazovanje. Ja ih želim isprobati i koristiti sve.

Oglasi

O autoru Lidija Kralj

Urednica digitalnog časopisa "Pogled kroz prozor" i portala ucitelji.hr. Voditeljica EU projekta petzanet.HR i nacionalne kampanje "Sigurniji internet za djecu i mlade". Članica Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje. Više od dvadeset godina predajem matematiku i informatiku u OŠ Veliki Bukovec. Autorica sam niza udžbenika i zbirki za informatiku i matematiku za osnovne i srednje škole. Pišem znanstvene i stručne članke za časopise "Edupoint", "Enter", "Matematika i škola", "Drvo znanja" i Školske novine. Autorica sam nekoliko edukativnih, multimedijalnih programa za učenje matematike te online tečaja "Logo - online učenje programiranja". Završila sam E-learning akademiju, smjer Management. Polazim doktorski studij - Informatika u odgoju i obrazovanju na UFZG. Radove o e-learningu prezentirala sam na nekoliko domaćih i međunarodnih konferencija i skupova. Učenike gnjavim običnom matematikom, a uveseljavam računalnom.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Odgovori

