Priprema za pripremni posjet

Kad se malo zapetljate u mogućnosti EU programa za cjeloživotno učenje, odnosno potprograma Comenius, morat ćete naučiti kako si samostalno organizirati putovanje i smještaj u nekoj stranoj zemlji.

Srećom da smo u digitalnom dobu pa sve to možete riješiti putem interneta, uključivši i samu prijavu za neku aktivnost, primjerice pripremni posjet.

Prvi korak – avionske karte

Za savjete o pronalaženje idealnih avionskih karata pitala sam kolege koji često putuju na stručna/profesionalna usavršavanja.

Stranice koje su preporučili su ove:

imageSlijedeći njihove preporuke ja sam krenula od stranica Skyscannera da vidim koliko jeftine letove mogu pronaći i u koje doba dana. I brzo naučila da najjeftiniji letovi izgledaju malo neizvodivo iz naše perspektive. Naime, vrlo je malo odredišta na koje možete stići izravnim letom iz Hrvatske. Ukoliko odaberete neku od low-cost kompanija one ne nude povezane letove – primijetite oznaku Multiple booking na Skyscannerovim popisima. To praktično znači da morate gotovo izaći s aerodroma (proći carinu pokupiti prtljagu) pa se vratiti natrag (čekirati, predati prtljagu, proći carinu) da biste uhvatili drugi let. Za mene to još izgleda prekomplicirano. Možda ću isprobati nekom prilikom kad ću imati cijeli dan na raspolaganju za putovanje i barem 4-5 sati razmaka između letova 🙂

Dakle, gledate povezane letove (connecting flights) i tražite najpovoljniju ponudu. Nakon što ste je našli krenete tražiti najpovoljnije mjesto za kupovinu karte. Primjerice, ja sam našla dobre letove za Air France, ali sam ustanovila da direktnom kupovinom kod njih ne mogu dobiti nikakvo plaćanje na rate (što je ipak potrebno jer tko zna kad će financijska potpora stići do mog računa). I tako sam pogledala na stranice imageJumbo Travela, koji  uopće te letove nemaju oglašene, no u telefonskom razgovoru saznala sam da je moguće bez problema kupiti karte za te letove kod njih. I problem riješen 🙂

Kolege su još preporučile i agencije: Ulix , Olymptours,  istaknuvši da kupovinom u agenciji nemate problem dobivanja računa (R1) koji će vam zatrebati pri pravdanju troškova Comenius aktivnosti.

Drugi korak – hotel

imageRezerviranje smještaja u hotelu malo je lakši zadatak.
Ja sam se navikla koristiti stranice Booking.com koje imaju vrlo raznovrsnu ponudu hotela, dobre preporuke i ako vam je bitno dostupne su i na hrvatskom jeziku. Rezervacija se obično ne naplaćuje unaprijed, ali za osiguranje morate dati broj neke kartice.

Drugi način rezervacije hotela je putem mrežnih stranica određenog hotela ili hotelskog lanca. KOje možete posjetiti nakon što na Booking.com uočite hotele koji su vam zanimljivi.

Moji kriteriji za biranje hotela bili su:

  • cijena
  • blizina javnog prijevoza
  • besplatni internet 🙂

Uočila sam da hoteli u blizini željezničkih kolodvora najčešće imaju prihvatljive cijene i dostupnu uslugu, a ipak nisu (ne moraju biti) u zloglasnim kvartovima.
Svakako ne zaboravite proučiti imate li doručak u hotelu te očekuju li vas kakva dodatna plaćanja za korištenje kartica ili nekih dodatnih usluga.

Treći korak – javni prijevoz

Obavezno prije puta saznajte kakav vas gradski, javni prijevoz očekuje. Najčešće ćete informacije o tome pronaći na turističkim stranicama grada ili na stranicama tvrtke koja organizira javni prijevoz (za sve veće, turističke gradove te informacije su dostupne i na engleskom jeziku.
Obratite pažnju na mogućnosti kupovine kompleta karata ili karte za višednevno korištenje. Svaki grad ima neki drugačiji sustav za takve karte pa pogledajte što se nudi i odaberite najpovoljnije. Ukoliko vam odgovara možete takve karte naručiti preko interneta ili kupiti na aerodromu pri dolasku.image
Meni se posebno svidjela magnetska karta Oyster koja se koristi u Londonu i zaista smanjuje komplikacije oko kupovina prave karte (zona, doba dana…).
Naravno postoje i različite kombinacija karata za javni prijevoz, ulaska u muzeje i povoljnijih ponuda u restoranima – “Visit” karte pa ako vas zanimaju pogledajte i njihove mogućnosti.

Četvrti korak – turistički vodiči

U današnje doba zaista nema smisla da krenete na put nepripremljeni. Pogledajte svoje odredište na Bing mapama, Google kartama i Google Earthu. Steknite osnovni osjećaj gdje je što i kolika je udaljenost između znamenitosti koje vas zanimaju. Potražite na kartama turistička odredišta, znamenitosti, muzeje, restorane, dućane… sve što vas zanima.
U zadnje vrijeme dostupno je sve više interaktivnih karata koje možete jednostavno pretraživati online, no ako želite papirnate inačice predlažem da na tražilicama (Google, Bing) uključite traženje slika ili dopišete pdf uz ime grada čiju kartu tražite.

imageMožete si sami pripremiti i turističke vodiče na stranicama TravelDK. Obzirom da najčešće njihove vodiče kupujemo u knjižarama, ovo je jednostavnije i jeftinije rješenje.
Korištenje njihovog sustava za stvaranje turističkog vodiča je besplatno (napravite svoj račun)  i jednostavno pregledavate popise atrakcija nekog odredišta i spremate ih u svoj vodič. Na kraju vodič uredite i objavite na mreži i u pdf obliku.  Sustav će vam sam dodati niz stranica sa kartama i oznakama znamenitosti/atrakcija koje ste odabrali i vaš unikatni (prilagođeni) vodič je spreman za ispis ili korištenje u digitalnom obliku.

Ukoliko vas veseli korištenje OneNotea ili ste kao ja postali ovisni o njegovim mogućnostima spremanja i pamćenja (umjesto mene 😉 pogledajte stranice “Oko Svijeta u 40 dana”. imagena kojima možete preuzeti turističke vodiče u obliku OneNoteovih dokumenata koje dalje nadopunjujete i uređujete po volji.
Ponuđeni su vodiči za 40 gradova, a kad odaberete neki grad odmah se u pozadini pojavi i njegova satelitska slika. Uz vodiče su dostupne io upute za korištenje različitih mogućnosti OneNotea.
Zanima li vas OneNote potražite članke s primjerima korištenja i savjetima u Pogledu kroz prozor.

Imate li vi kakvih preporuka ili savjeta za stručna putovanja svakako mi javite.
I sretan nam put Vrući smiješak

Oglasi

O autoru Lidija Kralj

Urednica digitalnog časopisa "Pogled kroz prozor" i portala ucitelji.hr. Voditeljica EU projekta petzanet.HR i nacionalne kampanje "Sigurniji internet za djecu i mlade". Članica Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje. Više od dvadeset godina predajem matematiku i informatiku u OŠ Veliki Bukovec. Autorica sam niza udžbenika i zbirki za informatiku i matematiku za osnovne i srednje škole. Pišem znanstvene i stručne članke za časopise "Edupoint", "Enter", "Matematika i škola", "Drvo znanja" i Školske novine. Autorica sam nekoliko edukativnih, multimedijalnih programa za učenje matematike te online tečaja "Logo - online učenje programiranja". Završila sam E-learning akademiju, smjer Management. Polazim doktorski studij - Informatika u odgoju i obrazovanju na UFZG. Radove o e-learningu prezentirala sam na nekoliko domaćih i međunarodnih konferencija i skupova. Učenike gnjavim običnom matematikom, a uveseljavam računalnom.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

3 odgovora na Priprema za pripremni posjet

  1. Željka Milić Pešec napisao:

    Poštovana Lidija,
    ove informacije su svakako jako vrijedne jer su na jednom mjestu, i to Vašom dobrom voljom i trudom, a navedene su redosljedom koji omogućava korisniku daljnje korake u pronalaženju i ostvarivanju planiranog puta. Za mene je dobro što praćenjem svega što objavljujete, mogu pronaći rješenja za provođenje projekata kroz e-Twinning i u budućnosti Comeniusa, u koje smo se uključili u siječnju 2011.
    Hvala,
    Željka Milić Pešec, OŠ A.Stepinca, Zagreb

    • Lidija Kralj napisao:

      Poštovana Željka,
      drago mi je da su savjeti korisni. Ovako ih i ja imam na jednom mjestu kad mi ponovno zatrebaju 🙂
      Sretno s eTwinningom i Comeniusom
      Pozdrav,
      Lidija

  2. Povratni ping: Posjet madridskoj školi SEK – Ciudalcampo | Pogled kroz prozor

Komentiraj

