Planiranje putovanja + traženje kvalitetnih informacija = matematika + informatika+ geografija

Gledajući danas u Dnevniku predstavljanje HAKove interaktivne karte sinula mi je ideja o jednostavnom zadatku koji bi mogao privući pažnju učenika u ovim vrućim lipanjskim danima.

Osnovna ideja je ovakav zadatak:
Planiramo putovanje od našeg mjesta stanovanja do primjerice mjesta ljetovanja (u Hrvatskoj). Da bismo isplanirali putovanje potrebno nam je niz informacija:

  • putimage
    • duljina puta
    • usputna stajališta
    • kroz koja mjesta želimo proći
    • koristimo li autoceste ili sporedne ceste
    • cijena cestarina
  • gorivo
    • koliko ga trebamo
    • kolika je cijena
    • gdje možemo nadopuniti
  • vrijeme
    • trajanje puta
    • prognoza
    • potrebna odjeća
  • hrana
    • potrebna količina hrane
    • planiranje zaustavljanja u restoranu

Naravno može se smisliti još elemenata koje treba isplanirati ili se zadatak može olakšati odabirom samo nekih elemenata ili postavljanjem ograničenja (polazište i odredište, potrošnja i vrsta goriva, usputna stajališta…).
Informacije se prikupljaju putem interneta no pritom treba naglasak staviti na kvalitetu informacija – provjeriti ih, navesti barem dva izvora koji daju tu informaciju, znati obrazložiti korištene informacije i njihov odabir.

Za rješavanje zadatka najkorisnije će biti interaktivne karte koje imaju mogućnosti planiranja putovanja: HAK, Bing, Google. Podaci o cestarinama mogu se pronaći na stranicama HAKa, Hrvatskih Autocesta i ostalih tvrtki koje upravljaju autocestama. Geografski podaci o zanimljivim usputnim stajalištima mogu se pronaći na stranicama turističkih zajednica, agencija ili u blogovima…

Da se zadatak ne bi sveo na klikanje po internetu s nešto malo računanja na kraju treba slijediti obrazlaganje rješenja. Moram priznati da taj dio meni zvuči najprivlačnije. Primjerice: hoće li skrenuti s autoceste da bi posjetili Plitvice, hoće li im važnija biti brzina dolaska na cilj od samog putovanja, kako će odabrati jeftiniji put – prema cijenama cestarine ili potrošnje goriva….

I najbolje od svega je da će zadatak biti aktualan i sljedeće školske godine, ako ga sad ne stignem realizirati 🙂

Oglasi

O autoru Lidija Kralj

Urednica digitalnog časopisa "Pogled kroz prozor" i portala ucitelji.hr. Voditeljica EU projekta petzanet.HR i nacionalne kampanje "Sigurniji internet za djecu i mlade". Članica Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje. Više od dvadeset godina predajem matematiku i informatiku u OŠ Veliki Bukovec. Autorica sam niza udžbenika i zbirki za informatiku i matematiku za osnovne i srednje škole. Pišem znanstvene i stručne članke za časopise "Edupoint", "Enter", "Matematika i škola", "Drvo znanja" i Školske novine. Autorica sam nekoliko edukativnih, multimedijalnih programa za učenje matematike te online tečaja "Logo - online učenje programiranja". Završila sam E-learning akademiju, smjer Management. Polazim doktorski studij - Informatika u odgoju i obrazovanju na UFZG. Radove o e-learningu prezentirala sam na nekoliko domaćih i međunarodnih konferencija i skupova. Učenike gnjavim običnom matematikom, a uveseljavam računalnom.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s