Gledajući danas u Dnevniku predstavljanje HAKove interaktivne karte sinula mi je ideja o jednostavnom zadatku koji bi mogao privući pažnju učenika u ovim vrućim lipanjskim danima.
Osnovna ideja je ovakav zadatak:
Planiramo putovanje od našeg mjesta stanovanja do primjerice mjesta ljetovanja (u Hrvatskoj). Da bismo isplanirali putovanje potrebno nam je niz informacija:
- put
- duljina puta
- usputna stajališta
- kroz koja mjesta želimo proći
- koristimo li autoceste ili sporedne ceste
- cijena cestarina
- gorivo
- koliko ga trebamo
- kolika je cijena
- gdje možemo nadopuniti
- vrijeme
- trajanje puta
- prognoza
- potrebna odjeća
- hrana
- potrebna količina hrane
- planiranje zaustavljanja u restoranu
Naravno može se smisliti još elemenata koje treba isplanirati ili se zadatak može olakšati odabirom samo nekih elemenata ili postavljanjem ograničenja (polazište i odredište, potrošnja i vrsta goriva, usputna stajališta…).
Informacije se prikupljaju putem interneta no pritom treba naglasak staviti na kvalitetu informacija – provjeriti ih, navesti barem dva izvora koji daju tu informaciju, znati obrazložiti korištene informacije i njihov odabir.
Za rješavanje zadatka najkorisnije će biti interaktivne karte koje imaju mogućnosti planiranja putovanja: HAK, Bing, Google. Podaci o cestarinama mogu se pronaći na stranicama HAKa, Hrvatskih Autocesta i ostalih tvrtki koje upravljaju autocestama. Geografski podaci o zanimljivim usputnim stajalištima mogu se pronaći na stranicama turističkih zajednica, agencija ili u blogovima…
Da se zadatak ne bi sveo na klikanje po internetu s nešto malo računanja na kraju treba slijediti obrazlaganje rješenja. Moram priznati da taj dio meni zvuči najprivlačnije. Primjerice: hoće li skrenuti s autoceste da bi posjetili Plitvice, hoće li im važnija biti brzina dolaska na cilj od samog putovanja, kako će odabrati jeftiniji put – prema cijenama cestarine ili potrošnje goriva….
I najbolje od svega je da će zadatak biti aktualan i sljedeće školske godine, ako ga sad ne stignem realizirati 🙂