KODU – kretanje i sakupljanje bodova

 

image

Nakon početnog zavirivanja u Koduov svijet evo jednog konkretnog, jednostavnog primjera. U ovoj igri kornjaču pomoće,o pomoću tipki miša i strelica na tipkovnici, a bodove sakuplja sudaranjem s drvećem.

Ako ne znate što je Kodu, pročitajte moj prethodni blog i igrajte se 🙂
Dakle, pokrenite Kodu i otvorite prazan svijet (Load World > Empty World) pa zatim pritisnite Esc na tipkovnici da biste ga počeli uređivati.

 

image

Prvi korak u uređivanju svijeta je stvaranje terena. Na alatnoj traci na dnu zaslona odaberite kist za stvaranje terena, odaberite odgovarajući uzorak i počnite s bojanjem. Nakon toga napravite pokoje izbočenje i udubinu, a ako želite dodajte i ponešto vode – pazite na poplave.

 

image

 

 

Nakon toga krenite s dodavanjem objekata. Objekte dodajete klikom na ikonu Kodua pa biranjem odgovarajućeg objekta. Ja sam dodala nekoliko drveta i jednu kornjaču. Nakon što dodate neki objekt možete ga kopirati – desni klik Copy, desni klik pa Paste. to će vam ubrzati stvaranje šume drveća 🙂

 

image

 

 

Time smo sagradili i nastanili naš svijet. i krećemo s programiranjem. U ovom primjeru programirat ćemo samo ponašanje kornjače.
Odaberite alat za objekte (ikona Kodu) pa kliknite desnom tipkom  miša na kornjaču i u izborniku odaberite Program.

image

 

 

Kada se otvori dio za pisanje programa kliknite na znak + desno od WHEN pa u kružnom izborniku odaberite Mouse. Zatim kliknite na sljedeći + i odaberite left. Time smo zadali da naša kornjača reagira na pritiskanje lijeve tipke miša, sad još moramo zadati što ona tada treba napraviti.
Kliknite na prvi + nakon DO i odaberite turn, zatim na sljedećem + odaberite left.
Dakle, kada pritisnemo lijevu tipku miša kornjača će se okrenuti ulijevo. Smisleno, zar ne 🙂

Na sličan način zadajete i okretanje udesno ako je pritisnuta desna tipka miša. Naravno, mogli smo okretanje kornjače povezati i s nekim tipkama na tipkovnici, ako vam se to čini praktičnije.

image

Kretanje kornjače programirali smo tako da reagira na pritiskanje lijeve i desne tipke miša i pritom se okrene na odgovarajuću stranu.

 

image

Pomicanje konjače prema naprijed i prema jugu povezali smo sa strelicama gore (Up) i dolje (Down) na tipkovnici.

image image

Preostaje nam još programiranje sakupljanja bodova. Zadajemo ga tako da za svaki sudar (bump) s drvetom (tree) dodajemo 20 bodova. Sve te naredbe biraju se u odgovarajućim kružnim izbornicima.

Kliknite na zelenu strelicu (Play) da biste odigrate svoju igricu. Niste li zadovoljni s učinjenim mijenjajte sve što želite.

image Prije izlaska iz Kodua ne zaboravite spremiti svoj novostvoreni svijet. Kliknite na ikonu kućice (Home), u izborniku koji se otvori odaberite Save my world. U okviru Name napišite neko ime umjesto Empty world, kratki opis pod Description i kliknite na Save dolje desno.

Bilo je jednostavno, zar ne?
Vjerujem da ćete se dalje snalaziti u Koduu i sami. Želim vam ugodnu zabavu i puno dobrih svjetova i igrica.

Oglasi

O autoru Lidija Kralj

Urednica digitalnog časopisa "Pogled kroz prozor" i portala ucitelji.hr. Voditeljica EU projekta petzanet.HR i nacionalne kampanje "Sigurniji internet za djecu i mlade". Članica Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje. Više od dvadeset godina predajem matematiku i informatiku u OŠ Veliki Bukovec. Autorica sam niza udžbenika i zbirki za informatiku i matematiku za osnovne i srednje škole. Pišem znanstvene i stručne članke za časopise "Edupoint", "Enter", "Matematika i škola", "Drvo znanja" i Školske novine. Autorica sam nekoliko edukativnih, multimedijalnih programa za učenje matematike te online tečaja "Logo - online učenje programiranja". Završila sam E-learning akademiju, smjer Management. Polazim doktorski studij - Informatika u odgoju i obrazovanju na UFZG. Radove o e-learningu prezentirala sam na nekoliko domaćih i međunarodnih konferencija i skupova. Učenike gnjavim običnom matematikom, a uveseljavam računalnom.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

2 odgovora na KODU – kretanje i sakupljanje bodova

  1. Povratni ping: Programski jezik Kodu – primjeri iz nastavne prakse u osnovnoj školi « Gogini mali savjeti

  2. Povratni ping: Programiranje igara na temu sigurnosti | Pogled kroz prozor

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s