KODU – prvi koraci

image

KODU je vizualni programski jezik, a malac kojeg vidite na slici lijevo je njegov glavni lik. Kodu je osmišljen za programiranje računalnih igara, a zapravo se igrate stvarajući igre. Namijenjen je djeci koja se vrlo brzo i lako snalaze u njegovom okruženju
Kodu postoji već više od godinu dana i prvotno je napravljen za “igranje” na Xboxu, za koji ovih dana izlazi njegovo osvježeno izdanje. Početkom 2010. izašao je i Tehnical Preview KODU-a za osobna računala kojeg možete besplatno preuzeti s Microsoftovih stranica.
Uz instalaciju Kodua bit će vam potrebni i .NET Framework 3.5 i . XNA Framework 3.1 čije instalacije možete pokrenuti i tijekom instalacije Kodua.

Kodu je dostupan samo na engleskom jeziku, no pošto je u potpunosti vizualan bitno je lakše razumjeti o čemu se radi. Elementi programskog jezika Kodu su ikone i programiranje se radi slaganjem nizova tih vizualnih dijelova u rečenice oblika “kada uvjet napravi ovo”. Da biste razumjeli što se  Koduom može pogledajte videoisječak nogometne igre programirane Koduom.

 

Ja sam već nekoliko puta zavirivala u Kodu i svaki put sam bila pomalo izgubljena u njegovom svijetu. Najprije nisam imala Xbox, a i nisam vična igranju korištenjem konzola (hmm, nisam ja uopće tip za igranje :-(. Onda kad je izašla inačica za PC nikako nisam nalazila vremena da isprobam kako to radi. I kako je sad već kraj školske godine odlučila sam da je stvarno vrijeme da moji učenici i ja isprobamo kako to radi. Ponadala sam se da će se oni brže snaći pa i mene naučiti kako se radi s KODU-om. No, konačno sam sinoć ušla u svijet Kodua i “naučila” svoj lik da se pomiče i pojede jabuku. Nije baš puno, ali bila sam ponosna na sebe :-).

Pokušat ću vam prenijeti svoja iskustva, pokušaje i pogreške u snalaženju s Koduom, a želite li samostalno učiti pogledajte videoisječke i poveznice na kraju teksta. Za ilustraciju teksta koristila sam slike s Koduovog bloga.

Istraživanje svjetova

Nakon što pokrenete Kodu predlažem da malo zavirite u njegov Help, ne previše jer ćete postati zbunjeni s hrpom mogućnosti. Nakon toga odaberite LOAD WORLD i pročitajte opise svjetova koji su dostupni. Po listi svjetova možete se kretati mišem, a svijet odabirete klikom i Enterom.


Kad uđete u neki svijet najprije se pokreće igra (play), a da biste vidjeli kako je taj svijet napravljen pritisnite tipku Esc. Tipka Esc ima puno uloga pri radu s Koduom – s njim ulazite i izlazite iz programiranja nekog svijeta, a i kad god završite negdje gdje niste namjeravali izvlačite se s Esc.

 

 

U prozoru za uređivanje igre uočite alatnu traku na dnu, Klikom na alat koji je prikazan ikonom Kodua (Add and program objects) omogućavate pregledavanje mogućnosti objekata. Odaberite taj alat pa zatim kliknite na neki objekt u igri, a onda desnim klikom otvorite pripadni izbornik i odaberite Program.

 image

 

image

 

Na slici vidite primjer dijela programa u Koduu. U prijevodu to znači: “Kada vidiš jabuku pomakni se naprijed”. Jednostavno i zaista razumljivo :-).

Na sličan način možete istraživati i ostale dijelove svjetova i tako kroz primjere učiti što se može napraviti.

Prvi svijet

Klikom na ikonu kućice ili tipku Home otvarate glavni izbornik u kojem ovaj put odaberite New Empty World (novi prazni svijet). Taj novi svijet je zaista prazan, a ja sam nakon stvaranja prvih objekata i njihovog programiranja naučila da se najprije mora stvoriti teren inače vam objekti samo propadaju kroz prostor.

Dakle, odaberite alat Paint, Add or Delete Terrain čija ikona je kist s kockicama, zatim odaberite vrstu terena i oblik kista i nacrtajte svoje područje za igru. Nakon toga možete upotrijebiti ostale alate za stvaranje terena da biste teren izdigli ili udubili, dodali vodu,…

image

Sljedeći korak je nastanjivanje svijeta. Kliknite na alat s ikonom Kodua (Add and program objects) pa negdje na teren. Otvorit će se kružni izbornik u kojem odaberite neki od likova (Kodu, kornjača, brod,…) ili objekata (drvo, jabuka, zvijezda,..).
Kad se objekt pojavi kliknite desnom tipkom na njega i odaberite Program. Moji prvi dijelovi programa uglavnom su se bavili pomicanjem Kodua i otprilike glasili ovako: “Kada je na tipkovnici pritisnuto L okreni se desno”, “Kada je na tipkovnici pritisnuto I idi brzo naprijed”. 

01-14Kodu_lg

Program pišete tako da kliknete na znak + u bloku When pa odaberete neki element (uvjet) u kružnom izborniku, primjerice Keyboard pa zatim odaberete drugi uvjet, primjerice slovo L. Nakon toga pišete dio iza Do – odaberete neku akciju, primjerice Turn right (okreni se desno) pa dodajete sljedeću akciju ili ne ako nije potrebna.image
Kad završite prvi red kombinacije uvjet – akcija možete napisati drugi red. Svi redovi programa izvršavaju se istovremeno

I za čas ste napisali svoj prvi program u Koduu. Pokrećete ga klikom na zelenu strelicu (Play game), a klikom na Home (kućica) možete spremiti svoju Kodu igru, započeti novu ili napravljeno podijeliti s prijateljima.

 

Učimo dalje

Osnovne upute za rad s Koduom pronaći ćete u blogu njegovih autora, a pogledajte i videoisječke s uputama koje je napravio Tommy Gun iz Cracked Rabbit Gaminga.

http://www.youtube.com/p/E24BE354A377AF21&hl=en_US&fs=1

Oglasi

O autoru Lidija Kralj

Urednica digitalnog časopisa "Pogled kroz prozor" i portala ucitelji.hr. Voditeljica EU projekta petzanet.HR i nacionalne kampanje "Sigurniji internet za djecu i mlade". Članica Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje. Više od dvadeset godina predajem matematiku i informatiku u OŠ Veliki Bukovec. Autorica sam niza udžbenika i zbirki za informatiku i matematiku za osnovne i srednje škole. Pišem znanstvene i stručne članke za časopise "Edupoint", "Enter", "Matematika i škola", "Drvo znanja" i Školske novine. Autorica sam nekoliko edukativnih, multimedijalnih programa za učenje matematike te online tečaja "Logo - online učenje programiranja". Završila sam E-learning akademiju, smjer Management. Polazim doktorski studij - Informatika u odgoju i obrazovanju na UFZG. Radove o e-learningu prezentirala sam na nekoliko domaćih i međunarodnih konferencija i skupova. Učenike gnjavim običnom matematikom, a uveseljavam računalnom.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na KODU – prvi koraci

  1. Povratni ping: Programski jezik Kodu – primjeri iz nastavne prakse u osnovnoj školi « Gogini mali savjeti

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s