Kockicama razvijamo prostorno mišljenje i povećavamo matematičke sposobnosti

 

Vjerojatni ste se već susreli  Gardnerovom teorijom višestrukih inteligencija. (Pročitajte više o Gardneru i njegovoj teoriji.)
Između ostalih, Gardner spominje: vizualno-prostornu i logičko-matematičku inteligenciju. Veze između tih inteligencija, odnosno utjecaj prostornog mišljenja (spatial ability) na matematičke vještine (math skills) česta je tema istraživanja. Istraživanja ističu pozitivnu vezu između prostornog mišljenja i matematičkih sposobnosti.

Evo nekoliko primjera koji sadrže i praktične savjete i opsežne popise literature za daljnja istraživanja:

Ja već nekoliko godina s svojim učenicima, radim različite vježbe za razvijanje prostornog mišljenja. Koristimo računalne vježbe u kojima određuju prikaze/poglede na objekte(građevine) s različitih strana, prema nacrtima izgrađuju modele s kockicama i slično.

image


WisWeb
su stranice Freudenthal Instituta sa zbirkom matematičkih apleta namijenjenih učenicima od 12 – 18 godina. Stranice su djelomično prevedene na nekoliko jezika (nizozemski, njemački, engleski, japanski). Dio koji se bavi prostornim mišljenjem je pod naslovom Trajectory 2: Geometry 3D. U tom dijelu dostupno je šest grupa interaktivnih vježbi različitih oblika i s nekoliko nivoa složenosti, tako da ćete lako pronaći vježbe koje odgovaraju vama i vašim učenicima. image

Moji 7. i 8 razredi u posljednje vrijeme rješavaju vježbe s kockicama Buliding with Blocks i moram priznati da me pomalo iznenadilo njihovo početno ne snalaženje u tim vježbama. Oni jednostavno “nisu vidjeli” gdje treba staviti koju kockicu da bi pogled s neke strane bio jednak zadanom. Bilo je svega dva – tri učenika koji su se od prve snašli, a najbolji je bio jedan učenik 5.r.

No, ono što je važno je da se prostorno mišljenje i snalaženje u prostoru može uvježbati!
Nakon nekoliko ovakvih vježbi učenici su se počeli bolje snalaziti i uspješno rješavati zadatke. Svakako isprobajte ove vježbe vidjet ćete da “igranje” s kockicama uopće nije lagano kako se čini.

image

Oglasi

O autoru Lidija Kralj

Urednica digitalnog časopisa "Pogled kroz prozor" i portala ucitelji.hr. Voditeljica EU projekta petzanet.HR i nacionalne kampanje "Sigurniji internet za djecu i mlade". Članica Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje. Više od dvadeset godina predajem matematiku i informatiku u OŠ Veliki Bukovec. Autorica sam niza udžbenika i zbirki za informatiku i matematiku za osnovne i srednje škole. Pišem znanstvene i stručne članke za časopise "Edupoint", "Enter", "Matematika i škola", "Drvo znanja" i Školske novine. Autorica sam nekoliko edukativnih, multimedijalnih programa za učenje matematike te online tečaja "Logo - online učenje programiranja". Završila sam E-learning akademiju, smjer Management. Polazim doktorski studij - Informatika u odgoju i obrazovanju na UFZG. Radove o e-learningu prezentirala sam na nekoliko domaćih i međunarodnih konferencija i skupova. Učenike gnjavim običnom matematikom, a uveseljavam računalnom.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s