Logo u akciji

Tijekom zimskih praznika imala sam malu školu programiranja za učenike 5. r. Kao i dosadašnjih godina radili smo programiranje u programskom jeziku Logo. No, ovaj put sam cijelu priču o programiranju započela malo ”naopako”. Naime, umjesto uobičajenog pristupa s objašnjavanjem pojedinih naredbi i crtanjem jednostavnih likova ovaj put sam odlučila krenuti s utrkom.
Naravno, ne bilo kakvom utrkom nego utrkom s kornjačom koja je dio tečaja “Logo – online učenje programiranja”.

image

U ovoj utrci cilj je dovesti kornjaču do zadanog objekta korištenjem osnovnih Logo naredbi (FD, BK, RT, LT). Igra ima tri razine i na svakoj nekoliko staza za utrku različite težine.

I tako sam ja jednostavno, bez ikakvih objašnjavanja, rekla učenicima da otvore lekciju koja sadrži tu utrku, pročitaju popis naredbi i krenu s utrkivanjem. Rezultati su bili iznenađujući :-). Učenici su brzo razumjeli koja naredba im je potrebna da bi kornjaču uputili prema cilju, a primijetila sam i da sebe stavljaju u položaj kornjače pri razmišljanju treba li im okret nalijevo ili nadesno. Što obično učenicima stvara problem – naime strane lijevo/desno se mijenjaju ovisno o smjeru u kojem kornjača gleda.

Da biste i sami isprobali utrku s kornjačom pogledajte izdvojenu lekciju tečaja.
Cijeli tečaj “Logo – online učenje programiranja” sa sadržajima za učenje programiranja iz nastave informatike za peti i šesti razred možete pronaći na Nacionalnom portalu za udaljeno učenje te CARNetovim e.Tečajevima za primjenu u nastavi.
Sadržajima na Nacionalnom portalu možete pristupiti uz korištenje AAI podataka, a od CARNeta možete zatražiti kopiju tečaja u Moodleu za korištenje u svojoj školi.

Bez obzira koji od predloženih načina pristupu tečaju odaberete, prednost je što pripremljene sadržaje možete koristiti kako god želite. Možete krenuti redom od prve do zadnje lekcije, možete upotrijebiti neku vježbu, simulaciju ili animaciju – kao što sam ja odabrala utrku ili možete odabrati neki niz lekcija koji najbolje odgovara potrebama vaših učenika.
Hmm, a možete učenike i samo uputiti na sadržaj te im tako omogućiti samostalno online učenje što će im zasigurno pomoći u stjecanju vještina za cjeloživotno učenje.

image
Osim korištenja utrke za motiviranje učenika za programiranje nedavno sam lekcije iz tečaja upotrijebila i za nastavu programiranja u 7. r – tema je bila crtanje mnogokuta, a u tečaju imate niz lekcija i interaktivnih vježbi koje se bave baš tom temom.

 

Vjerujem da sam takvim pristupom organizirala nastavu na dinamičniji način. U svakom slučaju atmosfera u razredu je bila pozitivna i poticajna – što meni daje motivaciju za isprobavanje “egzotičnijih” metode poučavanja.

Oglasi

O autoru Lidija Kralj

Urednica digitalnog časopisa "Pogled kroz prozor" i portala ucitelji.hr. Voditeljica EU projekta petzanet.HR i nacionalne kampanje "Sigurniji internet za djecu i mlade". Članica Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje. Više od dvadeset godina predajem matematiku i informatiku u OŠ Veliki Bukovec. Autorica sam niza udžbenika i zbirki za informatiku i matematiku za osnovne i srednje škole. Pišem znanstvene i stručne članke za časopise "Edupoint", "Enter", "Matematika i škola", "Drvo znanja" i Školske novine. Autorica sam nekoliko edukativnih, multimedijalnih programa za učenje matematike te online tečaja "Logo - online učenje programiranja". Završila sam E-learning akademiju, smjer Management. Polazim doktorski studij - Informatika u odgoju i obrazovanju na UFZG. Radove o e-learningu prezentirala sam na nekoliko domaćih i međunarodnih konferencija i skupova. Učenike gnjavim običnom matematikom, a uveseljavam računalnom.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Komentiraj

